Запояване - горелки, припои, флюсове

На приказки около тезгяха. Форум за занаяти, методи, теория, материали свързани с ножарството.

Модератори: Djigit, Rigor Mortis

Правила на форума
Във "Майсторски форум" се обсъждат занаяти, методи, технологии, материали, свързани с изработката на ножове.
Моля, преди да бъде зададен въпрос да се прегледат съществуващите теми. Функцията "Търсене" на форума може да Ви е от помощ!
Съобщение
Автор
Аватар
woody
Мнения: 7233
Регистриран на: 06 Дек 2008, 22:15
Местоположение: София

Re: Запояване - горелки, припои, флюсове

#31 Мнение от woody » 24 Окт 2016, 21:13

Без флюс няма да стане спойката, но сте прави. Проблемът е недогряване. Припой се подава, когато елементът е вишнево червен (на тъмно). В момента, когато докоснеш детайла с припоя, той трябва да се стопи светкавично.
Пътечка към сайта ми:............... http://www.mk-jewel.com/index-bg.html[/url]

Аватар
webe
Мнения: 943
Регистриран на: 15 Окт 2010, 16:57
Местоположение: около Бургас

Re: Запояване - горелки, припои, флюсове

#32 Мнение от webe » 24 Окт 2016, 22:15

Утре ще пробвам да нагрея детайла повече и ще докладвам *THUMBS UP* .
По малко с любов !

Аватар
VesKoz
Мнения: 877
Регистриран на: 12 Апр 2011, 16:55

Re: Запояване - горелки, припои, флюсове

#33 Мнение от VesKoz » 24 Окт 2016, 22:27

Ниска температура, гаден припой, месинг бъкан с примеси. Това са възможните причини. С хубав припой флюс не е необходим. Дори може да оака рал'тата.
По принцип читавия месинг и с 25% сребро се пои перфектно.

Успех! *THUMBS UP*
"Всеки го влече чуждата материа и материално деба."

Аватар
woody
Мнения: 7233
Регистриран на: 06 Дек 2008, 22:15
Местоположение: София

Re: Запояване - горелки, припои, флюсове

#34 Мнение от woody » 24 Окт 2016, 22:33

Абе ей! Как без флюс, бе джанъм? Хайде сега да не си бъркаме шапките. Има припои с вложен в тях флюс. Кухо телче и вътре флюса. Ама да си отрежеш от пластинка и да правиш спойки без флюс, това означава прегорени детайли и некачествена спойка. От 30 години се занимавам с това (както би казал Бай Кор) ДЕЙБА!
Пътечка към сайта ми:............... http://www.mk-jewel.com/index-bg.html[/url]

Аватар
danaec
Мнения: 1781
Регистриран на: 12 Авг 2009, 10:04

Re: Запояване - горелки, припои, флюсове

#35 Мнение от danaec » 25 Окт 2016, 07:33

Зорлем ме караш да правя клип, за да се види че може и без флюс да се направи качествена споика.
Припоя не го знам с колко сребро е и дали изобщо е със сребро. Просто една лента широка 5мм и дебела около 0.5.Кев ти на железо, кев ти на мед и месинг.

Аватар
VesKoz
Мнения: 877
Регистриран на: 12 Апр 2011, 16:55

Re: Запояване - горелки, припои, флюсове

#36 Мнение от VesKoz » 25 Окт 2016, 09:49

Забравих да спомена, че опита ми се базира на твърд припой (Rothenberger ROLOT). @}->--
Мек не го ползвам никъде! :D :-[
danaec написа:Зорлем ме караш да правя клип, за да се види че може и без флюс да се направи качествена споика.
Припоя не го знам с колко сребро е и дали изобщо е със сребро. Просто една лента широка 5мм и дебела около 0.5.Кев ти на железо, кев ти на мед и месинг.
Но с кислород, нали?! ;)
"Всеки го влече чуждата материа и материално деба."

asenvr
Мнения: 361
Регистриран на: 18 Мар 2009, 22:27

Re: Запояване - горелки, припои, флюсове

#37 Мнение от asenvr » 25 Окт 2016, 10:57

Ако се работи с медно-фосфорен припой става и без флюс , аз работя с кислород ,но става и без, стига горелката да може да вдигне необходимата температура.

Аватар
danaec
Мнения: 1781
Регистриран на: 12 Авг 2009, 10:04

Re: Запояване - горелки, припои, флюсове

#38 Мнение от danaec » 25 Окт 2016, 12:21

VesKoz написа:Забравих да спомена, че опита ми се базира на твърд припой (Rothenberger ROLOT). @}->--
Мек не го ползвам никъде! :D :-[
danaec написа:Зорлем ме караш да правя клип, за да се види че може и без флюс да се направи качествена споика.
Припоя не го знам с колко сребро е и дали изобщо е със сребро. Просто една лента широка 5мм и дебела около 0.5.Кев ти на железо, кев ти на мед и месинг.
Но с кислород, нали?! ;)
С кислород.

Аватар
woody
Мнения: 7233
Регистриран на: 06 Дек 2008, 22:15
Местоположение: София

Re: Запояване - горелки, припои, флюсове

#39 Мнение от woody » 25 Окт 2016, 19:34

Е, за другите припои не знам. Аз коментирах сребърния. А причината да не става без флюс е окисляването от кислорода. Същото, което пречи на ковашката заварка. *DRINK*
Пътечка към сайта ми:............... http://www.mk-jewel.com/index-bg.html[/url]

M.G
Мнения: 1004
Регистриран на: 23 Апр 2014, 21:05
Местоположение: Варна

Re: Запояване - горелки, припои, флюсове

#40 Мнение от M.G » 25 Окт 2016, 19:58

asenvr написа:Ако се работи с медно-фосфорен припой става и без флюс , аз работя с кислород ,но става и без, стига горелката да може да вдигне необходимата температура.
*THUMBS UP*

Аватар
webe
Мнения: 943
Регистриран на: 15 Окт 2010, 16:57
Местоположение: около Бургас

Re: Запояване - горелки, припои, флюсове

#41 Мнение от webe » 25 Окт 2016, 22:21

От градусите било то, като нагрея до червено и почва да си тече както трябва.Благодаря!
По малко с любов !

Публикувай отговор