Заваряване на стомани.

На приказки около тезгяха. Форум за занаяти, методи, теория, материали свързани с ножарството.

Модератори: Djigit, Rigor Mortis

Правила на форума
Във "Майсторски форум" се обсъждат занаяти, методи, технологии, материали, свързани с изработката на ножове.
Моля, преди да бъде зададен въпрос да се прегледат съществуващите теми. Функцията "Търсене" на форума може да Ви е от помощ!
Съобщение
Автор
Аватар
RAZORBLADE
Мнения: 5211
Регистриран на: 06 Юни 2007, 20:01
Местоположение: BG
Обратна връзка:

Заваряване на стомани.

#1 Мнение от RAZORBLADE » 14 Фев 2013, 19:48

Я кажете как се държи форумното D2 при заварка? Трябва ли награване с горелка преди електрожена?
Акълът в главата идва бавно и болезнено. Много е вероятно въобще да не се появи. Тогава ти остава само болката..........

http://nikovknives.com/
Изображение

poison25
Мнения: 548
Регистриран на: 28 Яну 2011, 18:51
Местоположение: Пловдив, България

Re: Заваряване на стомани.

#2 Мнение от poison25 » 14 Фев 2013, 20:50

Аз го заварявям с СО2 с обикновенна тел 0.8, или с нераждаема 0.8.Като към него съм заварявал и лагерна стомана.
За сега съм нямал проблем.А с електрожен би трябвало с неръждаеми електроди да нямаш проблеми.Така съм заварявал 65Г и досега не е поддало.

Аватар
manowar
Мнения: 662
Регистриран на: 11 Дек 2007, 22:48
Местоположение: Козлодуй
Обратна връзка:

Re: Заваряване на стомани.

#3 Мнение от manowar » 14 Фев 2013, 23:01

Аз заварявам само на аргон с твърдосплавна тел. Досега нямам счупена заварка.

baiivan3
Мнения: 545
Регистриран на: 04 Май 2010, 20:51

Re: Заваряване на стомани.

#4 Мнение от baiivan3 » 15 Фев 2013, 14:36

Aз заварявам с ОК 61.30 на ЕSAB.
Имам и други разни,но тези вършат добра работа.Ползвам ги дори за ръждаеми неща и чугун (не на всеки става).

asenvr
Мнения: 361
Регистриран на: 18 Мар 2009, 22:27

Re: Заваряване на стомани.

#5 Мнение от asenvr » 15 Фев 2013, 14:49

Ако заваряваш шпилки наи добре е с бронз,или сребърен припои. За гардове ползвам ОК 63-30 ф1,6мм.Имам два аргонови апарата,с това си вадя хляба,но при заварка на аргон съм имал случаи на пукнатини в зоната на термично влияние- на 8-10 мм от шева. *OK*

Аватар
MrSpasov
Мнения: 202
Регистриран на: 11 Окт 2010, 13:45
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Заваряване на стомани.

#6 Мнение от MrSpasov » 15 Фев 2013, 16:25

RAZORBLADE написа:Я кажете как се държи форумното D2 при заварка? Трябва ли награване с горелка преди електрожена?
Ако го нагрееш няма да сбъркаш.
Иначе колегата "asenvr" е прав
при аргон се наблюдават пукнатини в зоната на термично влияние и то точно след ръба на електродъговото разтопяване на метала, ако го нагреш добре ще избегнеш пукнатините.
Ако е с електрожен ще се въздържа от коментар, не ми е силата, не рядко ми се е случвало да прихлупвам шевове и да вкарвам нагар в самия шев .. и натам е ясно :)

Иначе чичо Митко - майстора, който ме учеше, викаше "капка тон държи" :D
mrspasovИзображение

stratofortes
Мнения: 20
Регистриран на: 11 Юни 2007, 21:37
Местоположение: Бяла Слатина

Re: Заваряване на стомани.

#7 Мнение от stratofortes » 16 Фев 2013, 14:36

При заваряване на такива стомани предварителният подгрев е повече от желателен, а за да се избегнат напукванията е важно след приключване на заварката детайлът да изстива бавно, за целта е най добре да се увие в някаква изолационна вата или предварително подгрят пясък, точно бързото изстиване води до напукването. Успех на всички *DRINK*

Аватар
Djigit
Мнения: 2774
Регистриран на: 07 Юни 2007, 22:01
Местоположение: Под небето

Re: Заваряване на стомани.

#8 Мнение от Djigit » 16 Фев 2013, 15:40

poison25 написа:Аз го заварявям с СО2 с обикновенна тел 0.8, или с нераждаема 0.8.Като към него съм заварявал и лагерна стомана.
За сега съм нямал проблем.А с електрожен би трябвало с неръждаеми електроди да нямаш проблеми.Така съм заварявал 65Г и досега не е поддало.
Колега, да споделиш има ли някакви тънкости със заваряването на 65г с СО, че имам достъп до такова, но не съм ползвал все още, а мисля да го ползвам за благотворителния конкурс :)
НЯМА ВЛАСТ НАД ОНАЯ ГЛАВА ЩО Е ГОТОВА ДА СЕ ОТДЕЛИ ОТ РАМЕНЕТЕ СИ. Хр.Ботев
"Knívleysur maður er lívleysur maður" - Ферьорска мъдрост
Превод: Човек без нож, е човек без душа
Няма "фили" и "фоби", има хора и боклуци.

baiivan3
Мнения: 545
Регистриран на: 04 Май 2010, 20:51

Re: Заваряване на стомани.

#9 Мнение от baiivan3 » 16 Фев 2013, 19:13

stratofortes написа:При заваряване на такива стомани предварителният подгрев е повече от желателен, а за да се избегнат напукванията е важно след приключване на заварката детайлът да изстива бавно, за целта е най добре да се увие в някаква изолационна вата или предварително подгрят пясък, точно бързото изстиване води до напукването. Успех на всички *DRINK*
Да това също го пропуснах,няма как да загреем целия детайл,защото вече е закален например.Затова практикувам така,удрям по един тънък шев (колкото е възможно),получава се някоя пукнатинка,след това повтарям отново,може и след прешлайфане,за да не се удебелява.

poison25
Мнения: 548
Регистриран на: 28 Яну 2011, 18:51
Местоположение: Пловдив, България

Re: Заваряване на стомани.

#10 Мнение от poison25 » 16 Фев 2013, 21:11

Tе това е:
https://picasaweb.google.com/1117048747 ... 6139243074
На следващата се вижда и заварката.Хубаво почистване от ръждата,че мойто е малко слабо и ръждата го бърка ,скосяване на краищата, и реголиране на скоростта на подаване на тела ,иначе над 2 мм го държа на максимум.
Брадвето се използва всеки ден (къща с локално парно) и за сега не съм забелязал пукнатини. *DRINK*

Публикувай отговор